Atenție la apelurile telefonice frauduloase în numele CEC Bank!
Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanți CEC Bank, susținând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora. Scopul real este obținerea de informații sensibile și compromiterea conturilor bancare.
CEC Bank subliniază: nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail.
Recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip:
Nu furnizați niciodată informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat apelul.
Verificați autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, rețele sociale verificate).
Dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, scuzați-vă politicos și spuneți că reveniți telefonic. Închideți apelul și apelați înapoi numărul. Dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al acelui număr.
Nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluție de secuirtate.
Activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare.
Ați fost victima unei fraude? Informații utile despre pașii de urmat și autoritățile pe care le puteți contacta găsiți aici:
sigurantaonline.ro/ce-fac-in-caz-de-frauda
Fiți vigilenți, informați și acționați cu responsabilitate!
Preluat: DNSC
